پاورپوینت های کتابداری

 

ارزیابی نوشتار: چکیده های فارسی با انگلیسی پایان نامه های علم اطلاعات و دانش شناسی براساس مدل باچا-ژاکوب

 

هدف:در تحقیق حاضر کوشش شده است تا به تعیین میزان انطباق ترجمه ­ی چکیده ­های انگلیسی با فارسی در  رساله ­های علم اطلاعات و دانش ­شناسی پرداخته شود.

روش/ رویکرد:. جهت ارزیابی نوشتار از نمره­ دهی تحليلي باچا-ژاکوب (متشكل از 59 مؤلفه و در برگيرنده پنج جزء تشكيل دهنده شامل محتوا، سازماندهي، دستور زبان،کاربرد واژگان و مکانیزم) بهره برده شد؛ مؤلفه ­های فرعی برای نمره ­دهی تحلیلی برگرفته از پژوهش احمدی شیرازی  (2013) اتخاذ شد. دو ارزیاب به ­صورت مستقل، 49 عنوان چکیده مختص رساله ­های­ های دکترای علم اطلاعات و دانش ­شناسی سه دانشگاه­ دولتی را مورد ارزیابی قرار داده که نتایج حاکی ازپایایی قوی بین دو ارزیاب (90.7%)بود. هم­چنین، تجزیه و تحلیل داده ­ها در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی انجام شد.

یافته­ ها: بیشترین میزان انطباق در چکیده ­ها به ترتیب برای مؤلفه محتوا (97.8%r=) و سازماندهی (66.8%)و هم­چنین، بیشترین میزان رعایت برای مؤلفه­ های کاربرد واژگان (92.1%)، دستور زبان (91.52%)، مکانیزم (83.2%) گزارش شد. بنابراین، نتایج حاصله نشان می ­دهد که نگارش چکیده انگلیسی در رساله­ های دکترای علم اطلاعات و دانش ­شناسی در سطح خیلی خوب (86.28%) قرار دارد.

نتیجه ­­گیری:یکی از مهم­ترین نتایج در ارزیابی چکیده­ ها، رعایت امانت در ترجمه­ی محتوای متن فارسی به انگلیسی است که این ویژگی به انتقال صحیح و یکسان محتوای مطالب در ذهن خواننده منتهی می ­شود و نتیجه­ی دیگر، ارتباط تنگاتنگ و مستقیم بین مؤلفه­ های زبان­شناسی است که نگارش کیفی هر کدام بر دیگری تأثیرگذار است. در­واقع، منتقدان و متخصصان ترجمه می ­توانند با استفاده از چگونگی اجرای فرایند ارزیابی در پژوهش حاضر، به ارائه نقاط قوت و ضعف نوشتار زبان انگلیسی بپردازند و به بهبود مهارت نگارش زبان انگلیسی محققان کمک نمایند.

 نگارنده: سمیه پناهی

اساتید راهنما: دکتر یعقوب نوروزی و دکتر اسحق اکبریان

 

لینک دانلود فایل پاورپوینت



پردازش ابري چیست؟

 

 

پردازش ابري به مفهومی اشاره دارد که در آن به جاي حفظ اطلاعاتتان بر روي رایانه شخصی آن را بر روي سروري در اینترنت نگهداري می کنید. از این طریق این امکان وجود دارد که اطلاعات شما بر روي تعداد بسیاري از رایانه ها و نه فقط یک کامپیوتر حفظ و نگهداري شود! اطلاعات جایی در هوا است. در ابرها! و تا وقتی که به اینترنت متصل باشید و پهناي باند کافی داشته باشید می توانید اطلاعات و داده هاي مورد نظرتان را به سرور مورد نظر منتقل کنید.

 

معماری پردازش ابری

پردازش ابری دارای سه زیر ساخت است:

  • مجازی سازی
  • پردازش شبکه ای
  • وب 2

تهیه و تنظیم: معصومه ستاری

 

لینک دانلود فایل پاورپوینت



درباره وبلاگ


بهترین درودهای مان نثار آنانی باد که کاستی های مان را می دانند و باز هم دوست مان دارند...
آخرین مطالب


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 141
بازدید دیروز : 13
بازدید هفته : 154
بازدید ماه : 665
بازدید کل : 69171
تعداد مطالب : 22
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1